O nouă „specie” de imprimantă 3D

Un start-up din Seattle, numit GlowForge, a pornit cu ideea de a revoluţiona printarea 3D.  Astfel, compania fondată de Dan Shaphiro, a strâns 27.9 milioane de dolari numai din pre-orders pentru imprimanta 3D, ceea ce este un record total, surclasând campania de pe Kickstarter a celor de la Pebbel care a strâns 20,3 milioane de dolari.

Imprimanta  3D cu acelaşi nume, Glowforge, va permite crearea unei mari varietăţi de elemente de consum din orice tip de material, de la portofele sau genţi din piele, la articole de uz casnic din lemn dur sau plastic. Unul dintre marile avantajele ale aceastei imprimante este faptul că poate folosi orice tip de software. Un utilizator poate proiecta şi dezvolta creaţia sa direct din browser, tabletă, telefon sau PC, ulterior conectându-se la imprimantă prin Wi-Fi. Acest lucru reduce costurile atât hardware cât şi software.

Interfaţa „one-button” este marea schimbare adusă faţă de restul modeleleor de pe piaţă, fiind exact factorul ce permite utilizarea acestei imprimante de către oricine orice persoană, chiar şi fără cunoştinţe tehnice. Tot ceea ce trebuie să facă utilizatorul este să aleagă un proiect, să pună  materialul în interiorul imprimantei, iar aceasta va face, în mod automat, un scan 3D, pe baza căruia utilizatorul poate vizualiza produsul finit. De asemenea, are grijă în mod automat de aspectul sau alinierea produsului, probleme care apăr frecvent la imprimantele curente.

Glowforge este o imprimantă 3D hibrid care taie şi decupează materiale precum lemn, metal, piatră, hârtie, sticlă sau ţesături. După acest proces fiecare piesă este etichetată pentru ansamblarea elementului finit. Cu ajutorul ei, ne putem transforma în micro-producători, este tipul de producţie „just-in-time!”.

Luând în calcul toate aspectele, Glowforge este special concepută pentru a reprezenta calea de mijloc între hobby şi producţia industrială.